المعالجة الإعلامية لظاهرة الإرهاب من خلال حملة التوعية : الإرهاب. . أنا مسلم أنا ضده. . أنموذجا : دراسة تحليلية

Other Title(s)

Media treatment of the phenomenon of terrorism through an awareness campaign : terrorism .. I am a Muslim and I am against it .. as a model : an analytical study

Joint Authors

عبدلي، أحمد
حسناوي، إيمان

Source

المعيار

Issue

Vol. 25, Issue 54 (31 Jan. 2021), pp.83-99, 17 p.

Publisher

Emir Abdelkader University of Islamic Sciences Religion Foundation Faculty

Publication Date

2021-01-31

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

17

Main Subjects

Media and Communication

Topics

Abstract AR

المجلة الجزائرية للأبحاث و الدراسات مجلة دولية متخصصة في العلوم الإنسانية و الاجتماعية تصدر أربع مرات في السنة عن جامعة محمد الصديق بن يحيى بجيجل تسعى هذه المجلة بأن تكون في مستوى تطلعات النخبة الجامعية الجزائرية و العربية من خلال جعلها منبرا معرفيا تنشر من خلاله الأبحاث و الدراسات الجادة و التي تساهم في تقديم الإضافات العلمية في حقل العلوم الإنسانية و الاجتماعية.

كما تسعى المجلة الى أن تكون بمثابة المنبر الذي يجمع بين مختلف نخب الجامعة الجزائرية و العربية و الدولية بالإضافة إلى خلق جسور المعرفة الاكاديمية بين الأساتذة و الطلبة الباحثين في مختلف تخصصات العلوم الانسانية و الاجتماعية وذلك بما تطرحه المجلة من القضايا و المشكلات العلمية التي تشكل الانشغالات المعرفية الكبرى على مستوى البحوث الأكاديمية و بهذا تسعى المجلة الى توفير العديد من الدراسات و الأبحاث الاصيلة و المتميزة التي من شأنها أن تكون انطلاقة نحو أبحاث جديدة في حقل العلوم الانسانية و الاجتماعية

Abstract EN

The Algerian Journal of Research and Studies is an international journal specialized in human and social sciences that is published four times a year (Quarterly) by the University of Mohamed Seddik Ben Yahia- Jijel.

This journal seeks to meet the aspirations of the Algerian and Arab universities by making it an informative platform through which serious researches and studies are published.

And give scientific addvalue in the research field of human and social sciences.

The Journal raises issues and scientific problems that constitute the major cognitive concerns at Academic research, In order to seek to provide the university of many original studies and research and distinct that would be a breakthrough towards new research in the field of humanities and social sciences.

American Psychological Association (APA)

حسناوي، إيمان وعبدلي، أحمد. 2021. المعالجة الإعلامية لظاهرة الإرهاب من خلال حملة التوعية : الإرهاب. . أنا مسلم أنا ضده. . أنموذجا : دراسة تحليلية. المعيار،مج. 25، ع. 54، ص ص. 83-99.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1025381

Modern Language Association (MLA)

حسناوي، إيمان وعبدلي، أحمد. المعالجة الإعلامية لظاهرة الإرهاب من خلال حملة التوعية : الإرهاب. . أنا مسلم أنا ضده. . أنموذجا : دراسة تحليلية. المعيار مج. 25، ع. 54 (2021)، ص ص. 83-99.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1025381

American Medical Association (AMA)

حسناوي، إيمان وعبدلي، أحمد. المعالجة الإعلامية لظاهرة الإرهاب من خلال حملة التوعية : الإرهاب. . أنا مسلم أنا ضده. . أنموذجا : دراسة تحليلية. المعيار. 2021. مج. 25، ع. 54، ص ص. 83-99.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1025381

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

-

Record ID

BIM-1025381