دور المدن الجديدة في الحد من التعمير بالمراكز الساحلية

Other Title(s)

The role of new cities in reducing urbanisation in coastal centers

Time cited in Arcif : 
1

Author

حرقاس، زكرياء

Source

مجلة البحوث و الدراسات القانونية و السياسية

Issue

Vol. 8, Issue 2 (30 Jun. 2019), pp.84-111, 28 p.

Publisher

Blida 2 University-Lounici Ali Political Sciences and Law Faculty

Publication Date

2019-06-30

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

28

Main Subjects

Law

Topics

Abstract AR

تعد الجزائر من بين دول العالم الثالث في سعيها لتنظيم مجالها العمراني عن طريق سياسة حضرية وطنية تؤسس مصداقيتها البيئية في مدى تحقيق بعدها التنموي داخل مجالها العمراني حيث عرفت الدولة عدة سياسات في التسيير و التنظيم الحضري منذ الاستقلال و إلى يومنا هذا و يتجلى ذلك في إعتمادها على أدوات التخطيط العمراني التي تساهم في التهيئة العمرانية الفعلية بتوظيف مفهوم التنمية المستدامة في المخططات العمرانية وذلك لخلق توازن وظيفي ما بين التعمير و البيئة التي أصبحت عنصرا أساسيا في عملية التخطيط المجالي العمراني بحماية العقار و عصرنة المدن بوسائل استراتيجية و مخططات الأسس العمرانية المستدامة المتوافقة مع البيئة التنموية الحضرية النموذج كوجه قانوني عمراني بديل يفعل و يكرس السياسة الوطنية لتهيئة الاقليم الوطني كتحدي ورهان في حد من التعمير بالمراكز الساحلية

Abstract EN

Algeria is among the thir world countries which makes efforts in order to regulate its urban space through its national policy that establishes its environmental credibiity in the realisation of its development within its urban area.

The government has defined several policies in the administration and management of the city since the independence till nowadays.

As reflected in relying on the physical planning tools that contribute in physical development by employing the SD concept in urban planning to be able to create a functional balance between the reconstruction and the environent, which has becoe an essential component of the process of the General Assembly To reduce reconstruction in coastal centres.

American Psychological Association (APA)

حرقاس، زكرياء. 2019. دور المدن الجديدة في الحد من التعمير بالمراكز الساحلية. مجلة البحوث و الدراسات القانونية و السياسية،مج. 8، ع. 2، ص ص. 84-111.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1038646

Modern Language Association (MLA)

حرقاس، زكرياء. دور المدن الجديدة في الحد من التعمير بالمراكز الساحلية. مجلة البحوث و الدراسات القانونية و السياسية مج. 8، ع. 2 (2019)، ص ص. 84-111.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1038646

American Medical Association (AMA)

حرقاس، زكرياء. دور المدن الجديدة في الحد من التعمير بالمراكز الساحلية. مجلة البحوث و الدراسات القانونية و السياسية. 2019. مج. 8، ع. 2، ص ص. 84-111.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1038646

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

-

Record ID

BIM-1038646