الجريمة المنظمة : الهجرة غير الشرعية و الاتجار بالبشر أنموذجا

Other Title(s)

Organized crime : illegal immigration and human trafficking as a model

Joint Authors

الفيلالي، محمد بن الأخضر
فروحات، السعيد

Source

مجلة الدراسات القانونية و السياسية

Issue

Vol. 6, Issue 2 (30 Jun. 2020), pp.155-167, 13 p.

Publisher

Amar Telidji University of Laghouat Faculty of Law and Political Science

Publication Date

2020-06-30

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

13

Main Subjects

Law

Topics

Abstract AR

إن الانسان بطبيعته في حالة البحث عن الأفضل سواء من ناحية الإقامة و السكن أو الأمن و الاطمئنان أو العمل و الرفاهية فإن كل هذه الحاجيات و المغريات تدفعه إلى الانتقال و الترحال و لو بطريقة غير مشروعة من مكان إلى آخر و هذا ما يسمى بالهجرة غير الشرعية حيث ينتقل الأفراد و الجماعات عبر مسار أو مجال محفوف بالعديد من المخاطر يسمى بــ "مجال الهجرة" يبدأ من دولة الهجرة (المهجر منها أو دولة الانطلاق) إلى الدولة المهجر (دولة الاستقبال) مرورا بدول في الطريق أو حواجز أو فواصل مائية كالبحار و الانهار.

.

.

الخ

Abstract EN

In fact, mankind is always looking for the best by nature in terms of living, residence and housing, security and reassurance or work and welfare, all these needs and temptations push him to move and migrate from one place to another and this is known as illegal migration, individuals and groups move through a path or area fraught with many dangers, called "migration path", from the country of migration (from the country of origin) to the target country (the destination), throughather countries, barriers or water separationssuch as the sea, .

.

.

etc.

American Psychological Association (APA)

الفيلالي، محمد بن الأخضر وفروحات، السعيد. 2020. الجريمة المنظمة : الهجرة غير الشرعية و الاتجار بالبشر أنموذجا. مجلة الدراسات القانونية و السياسية،مج. 6، ع. 2، ص ص. 155-167.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1043059

Modern Language Association (MLA)

الفيلالي، محمد بن الأخضر وفروحات، السعيد. الجريمة المنظمة : الهجرة غير الشرعية و الاتجار بالبشر أنموذجا. مجلة الدراسات القانونية و السياسية مج. 6، ع. 2 (حزيران 2020)، ص ص. 155-167.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1043059

American Medical Association (AMA)

الفيلالي، محمد بن الأخضر وفروحات، السعيد. الجريمة المنظمة : الهجرة غير الشرعية و الاتجار بالبشر أنموذجا. مجلة الدراسات القانونية و السياسية. 2020. مج. 6، ع. 2، ص ص. 155-167.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1043059

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

-

Record ID

BIM-1043059