تشخيص واقع البنوك التقليدية الجزائرية في محاكاة المنتجات المصرفية الإسلامية

Other Title(s)

Diagnosing the reality of traditional Algerian banks in simulating Islamic banking products

Author

الغالي، بن إبراهيم

Source

دراسات اقتصادية

Issue

Vol. 18, Issue 3 (31 Dec. 2020), pp.24-38, 15 p.

Publisher

Ziane Achour University of Djelfa

Publication Date

2020-12-31

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

15

Main Subjects

Economy and Commerce

Topics

Abstract AR

تحاول هذه الورقة البحثية تسليط الضوء على المنهج الذي من خلاله تقدم البنوك التقليدية الجزائرية المنتجات المصرفية الإسلامية و تتبع مواطن القصور التي تعتريها و الأسس و المتطلبات اللازمة و الضرورية لنجاحها.

و خلصت الدراسة إلى أن البنوك التقليدية في الجزائر تهدف من خلال هذا الأسلوب إلى استقطاب رؤوس أموال جديدة و الاستفادة من المزايا التي يوفرها نموذج البنوك الإسلامية في توظيف و استثمار الأموال دون مراعاة للأهداف الشرعية

Abstract EN

This research paper attempts to shed light on the approach through which traditional Algerian banks offer Islamic banking products, and traces their deficiencies, and the foundations and requirements necessary for their success.

The study concluded that traditional banks in Algeria aim, through this method, to attract new capital, and to benefit from the advantages provided by the Islamic banking model in investing and investing money, without taking into account the legitimate objectives.

American Psychological Association (APA)

الغالي، بن إبراهيم. 2020. تشخيص واقع البنوك التقليدية الجزائرية في محاكاة المنتجات المصرفية الإسلامية. دراسات اقتصادية،مج. 18، ع. 3، ص ص. 24-38.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1044110

Modern Language Association (MLA)

الغالي، بن إبراهيم. تشخيص واقع البنوك التقليدية الجزائرية في محاكاة المنتجات المصرفية الإسلامية. دراسات اقتصادية مج. 18، ع. 3 (2020)، ص ص. 24-38.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1044110

American Medical Association (AMA)

الغالي، بن إبراهيم. تشخيص واقع البنوك التقليدية الجزائرية في محاكاة المنتجات المصرفية الإسلامية. دراسات اقتصادية. 2020. مج. 18، ع. 3، ص ص. 24-38.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1044110

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

-

Record ID

BIM-1044110