الرقابة على تطبيق القانون الدولي الإنساني : مقاربة بين القاعدة المعيارية العامة بالالتزام الذاتي و الجهات المخولة بالإشراف

Author

فخار، هشام

Source

المجلة الأكاديمية للبحوث القانونية و السياسية

Issue

Vol. 4, Issue 2 (31 Dec. 2020), pp.513-532, 20 p.

Publisher

Amar Telidji University of Laghouat Faculty of Law and Political Science

Publication Date

2020-12-31

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

20

Main Subjects

Law

Topics

Abstract AR

لا شك أن أهم أنواع الرقابة الدولية هي رقابة أشخاص القانون الدولي على نفسها إذ تطبق أحكام القانون الدولي الإنساني فغني عن البيان أن احترام الدول طواعية لالتزاماتها الدولية التي تعهدت بها بموجب القانون الدولي الإنساني تعد أفضل وسيلة لتطبيق قواعد هذا القانون و يمكن أن نطلق على هذا النوع الرقابة الذاتية و لكن إذا لم تتحقق أو لم تفلح هذه الرقابة الذاتية فإنه لا ينبغي أن نتجاهل دور الجهات المخولة بالإشراف و الرقابة و التي تتمثل أساسا في اللجنة الدولية للصليب الأحمر و الدولة الحامية و بدائلها و اللجنة الدولية لتقصى الحقائق

Abstract EN

There is no doubt that the most important types of international oversight are the control of international law persons on themselves as they apply the provisions of international humanitarian law, so it goes without saying that states 'voluntary respect for their international obligations that they have undertaken under international humanitarian law is the best way to implement the rules of this law, and we can call this Gender self-censorship, but if this self-censorship does not materialize or does not succeed, we should not ignore the role of the supervisory and oversight bodies, which are mainly the International Committee of the Red Cross, the Protecting Power and its alternatives, and the International Fact-Finding Commission.

American Psychological Association (APA)

فخار، هشام. 2020. الرقابة على تطبيق القانون الدولي الإنساني : مقاربة بين القاعدة المعيارية العامة بالالتزام الذاتي و الجهات المخولة بالإشراف. المجلة الأكاديمية للبحوث القانونية و السياسية،مج. 4، ع. 2، ص ص. 513-532.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1090127

Modern Language Association (MLA)

فخار، هشام. الرقابة على تطبيق القانون الدولي الإنساني : مقاربة بين القاعدة المعيارية العامة بالالتزام الذاتي و الجهات المخولة بالإشراف. المجلة الأكاديمية للبحوث القانونية و السياسية مج. 4، ع. 2 (2020)، ص ص. 513-532.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1090127

American Medical Association (AMA)

فخار، هشام. الرقابة على تطبيق القانون الدولي الإنساني : مقاربة بين القاعدة المعيارية العامة بالالتزام الذاتي و الجهات المخولة بالإشراف. المجلة الأكاديمية للبحوث القانونية و السياسية. 2020. مج. 4، ع. 2، ص ص. 513-532.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1090127

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

-

Record ID

BIM-1090127