التنمية السياحية المستدامة بديل فعال لدعم الاقتصاد الجزائري

Other Title(s)

Sustainable tourism development is an effective alternative to support the algerian economy

Joint Authors

أبرادشة، فريد
هني، عامر

Source

معالم للدراسات القانونية و السياسية

Issue

Vol. 3, Issue 2 (31 Dec. 2019), pp.52-72, 21 p.

Publisher

University Center Ali Kafi Institute of Law and Political Science

Publication Date

2019-12-31

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

21

Main Subjects

Economy and Commerce

Topics

Abstract AR

نهدف من خلال هذه الدراسة إبراز الدور الفعال للتنمية السياحية المستدامة في تعزيز الاقتصاد الجزائري و ذلك من خلال مساهمتها في تحصيل ايرادات ضخمة من شأنها إنعاش الخزينة العمومية بشكل مستدام هذا من جهة و من جهة أخرى دفع وتيرة التنمية الاقتصادية بصفة خاصة و التنمية الشاملة بصفة عامة بحيث نتعرف أولا على مقومات القطاع السياحي الجزائري و ما يقابله من معوقات ثم اقتراح أهم الآليات التنموية و التطويرية التي يراها الباحثون الأكاديميون و بالأخص المتخصصين في علم الاقتصاد الأنسب و الأنجح لتحقيق ذلك وكما هو معلوم فالجزائر قارة بامتياز و بإمكان هذا القطاع أن يحقق للدولة ما لم يحققه البترول.

Abstract EN

The objective of this study is to highlight the effective role of sustainable tourism development in the promotion of the economy in Algeria through its contribution to the collection of huge revenues that will revive the public treasury in a sustainable manner, and to accelerate the pace of economic development in general and overall development in general.

And then to propose the most important development and development mechanisms that academic researchers see, especially specialists in economics and the most appropriate and successful to achieve it.

American Psychological Association (APA)

أبرادشة، فريد وهني، عامر. 2019. التنمية السياحية المستدامة بديل فعال لدعم الاقتصاد الجزائري. معالم للدراسات القانونية و السياسية،مج. 3، ع. 2، ص ص. 52-72.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1220342

Modern Language Association (MLA)

أبرادشة، فريد وهني، عامر. التنمية السياحية المستدامة بديل فعال لدعم الاقتصاد الجزائري. معالم للدراسات القانونية و السياسية مج. 3، ع. 2 (2019)، ص ص. 52-72.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1220342

American Medical Association (AMA)

أبرادشة، فريد وهني، عامر. التنمية السياحية المستدامة بديل فعال لدعم الاقتصاد الجزائري. معالم للدراسات القانونية و السياسية. 2019. مج. 3، ع. 2، ص ص. 52-72.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1220342

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

يتضمن هوامش : ص. 69-72

Record ID

BIM-1220342