أضواء على مجتمع حاحا زمن السعديين من خلال مشاهدات الرحالة الإسباني لويس ديل مارمول كرباخال

Other Title(s)

Lights of the society of Haha in the age of the Saadian state through the sightings of the Spanish traveller Luis del Mármol Carvajal

Author

جاهل، عادل بن محمد

Source

مجلة العبر للدراسات التاريخية و الأثرية في شمال إفريقيا

Issue

Vol. 2, Issue 2 (31 Oct. 2019), pp.71-93, 23 p.

Publisher

Ibn Khaldoun University of Tiaret Laboratory of Studies Historical and Archeological in North Africa

Publication Date

2019-10-31

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

23

Main Subjects

History and Archaeology

Topics

Abstract AR

تهدف هذه الورقة إلى تسليط الضوء على جانب من الرحلات الاستكشافية الإسبانية لبلاد المغرب الأقصى زمن الدولة السعدية من خلال نموذج رحلة المستكشف و الأسير الإسباني لويس ديل مارمول كرباخال و تشتمل هذه الورقة على مجموعة من المباحث حاولنا من خلالها التعريف بهذه الرحلة و بصاحبها و سياقها التاريخي و أهم الأهداف التي جاء من أجلها صاحب الرحلة إلى المغرب ناهيك عن الصور و الانطباعات التي خلفها الرحالة المذكور حول مجال إقليم حاحا

Abstract EN

This paper aims to highlight part of Spanish expeditions to Morocco during the Saadian period through the model of the journey of the Spanish explorer and captive Luis Del Mármol Carvajal, This paper includes a series of Topics; through which we tried to study the images and impressions left by the said explorer about the region of Haha.

American Psychological Association (APA)

جاهل، عادل بن محمد. 2019. أضواء على مجتمع حاحا زمن السعديين من خلال مشاهدات الرحالة الإسباني لويس ديل مارمول كرباخال. مجلة العبر للدراسات التاريخية و الأثرية في شمال إفريقيا،مج. 2، ع. 2، ص ص. 71-93.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1222287

Modern Language Association (MLA)

جاهل، عادل بن محمد. أضواء على مجتمع حاحا زمن السعديين من خلال مشاهدات الرحالة الإسباني لويس ديل مارمول كرباخال. مجلة العبر للدراسات التاريخية و الأثرية في شمال إفريقيا مج. 2، ع. 2 (تشرين الأول 2019)، ص ص. 71-93.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1222287

American Medical Association (AMA)

جاهل، عادل بن محمد. أضواء على مجتمع حاحا زمن السعديين من خلال مشاهدات الرحالة الإسباني لويس ديل مارمول كرباخال. مجلة العبر للدراسات التاريخية و الأثرية في شمال إفريقيا. 2019. مج. 2، ع. 2، ص ص. 71-93.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1222287

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

يتضمن هوامش.

Record ID

BIM-1222287