دور المؤسسات الصغيرة و المتوسطة في تحقيق التنمية الاقتصادية من الجانب الاقتصادي و الاجتماعي

Time cited in Arcif : 
1

Joint Authors

فودوا، محمد
ختيري، وهيبة

Source

مجلة الاقتصاد و إدارة الأعمال

Issue

Vol. 1, Issue 5 (31 Dec. 2017), pp.129-148, 20 p.

Publisher

University of Ahmed Draia Faculty of Economics Management and Commercial Sciences

Publication Date

2017-12-31

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

20

Main Subjects

Business Administration
Economy and Commerce

Topics

Abstract AR

إن الهدف من هذه الدراسة يتمحور حول إبراز الدور الذي تؤديه المؤسسات الصغيرة و المتوسطة في تحقيق التنمية الاقتصادية من الجانبين الاقتصادي و الاجتماعي، لمختلف الدول سواء كانت دول كبيرة أو دول هي في طريق النمو، حيث تم التوصل إلى أن المؤسسات الصغيرة و المتوسطة لها مساهمات كبيرة في التنمية الاقتصادية من خلال زيادة التشغيل و استيعاب حجم كبير من العمالة، و زيادة الصادرات، جذب و تعبئة المدخرات، بالإضافة إلى تكوين الإطارات الإدارية و خلق فرص عمل جديدة والرفع من مستوى دخل الفرد و من ثم زيادة في النمو الاقتصادي .

Abstract EN

This study aims to highlight the rôle played by small and medium – sized enterprises in the economic development of economic and social aspects,for different counties big countries or states are on the path to growth, where anwalo’ssat was reached SMEs have contributed greatly to the economic development by increasing employment and absorb a large volume employment, icreased exports, attact and mobilize saving, in addition to configurig administrative frames and create new jobs and raising the level of per capital income and thereby increase economic growth.

American Psychological Association (APA)

فودوا، محمد وختيري، وهيبة. 2017. دور المؤسسات الصغيرة و المتوسطة في تحقيق التنمية الاقتصادية من الجانب الاقتصادي و الاجتماعي. مجلة الاقتصاد و إدارة الأعمال،مج. 1، ع. 5، ص ص. 129-148.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1223188

Modern Language Association (MLA)

فودوا، محمد وختيري، وهيبة. دور المؤسسات الصغيرة و المتوسطة في تحقيق التنمية الاقتصادية من الجانب الاقتصادي و الاجتماعي. مجلة الاقتصاد و إدارة الأعمال مج. 1، ع. 5 (2017)، ص ص. 129-148.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1223188

American Medical Association (AMA)

فودوا، محمد وختيري، وهيبة. دور المؤسسات الصغيرة و المتوسطة في تحقيق التنمية الاقتصادية من الجانب الاقتصادي و الاجتماعي. مجلة الاقتصاد و إدارة الأعمال. 2017. مج. 1، ع. 5، ص ص. 129-148.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1223188

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

يتضمن هوامش.

Record ID

BIM-1223188