التنشئة الاجتماعية و دورها في قبول فئة ذوي الاحتياجات الخاصة لممارسة الأنشطة البدنية و الرياضية المكيفة

Other Title(s)

Socialization and its role in accepting the category of people with special needs for air-conditioned physical and sports activities

Author

فيرم، الطيب

Source

مجلة تفوق في علوم و تقنيات النشاطات البدنية و الرياضية

Issue

Vol. 6, Issue 2 (31 Aug. 2021), pp.282-295, 14 p.

Publisher

Nour Bachir El-Bayadh University Center Department of Science and Sports Activities

Publication Date

2021-08-31

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

14

Main Subjects

Sports sciences and physical education

Topics

Abstract AR

تهدف هذه الدراسة على تأكيد دور الأنشطة الرياضية المكيفة في تحقيق التنشئة الاجتماعية لدى المعاقين حركيا هذه الفئة التي تعاني من بعض الضغوطات الاجتماعية و النفسية التي قد تعيق من تكيفهم في المجتمع.

في هذه الدراسة توصلنا أن للأنشطة الرياضية المكيفة دور هام و فعال في تحقيق التنشئة الاجتماعية لدى المعاقين حركيا كونها تلعب دورا فعالا و بارزا في بناء شخصية الفرد من خلال تنمية قدراته ومواهبه بالإضافة على تعديل و تغيير سلوكه لما يتناسب و احتياجات المجتمع

Abstract EN

This study aims to emphasize the role of air-conditioned sports activities in achieving socialization among the disabled, a group that suffers from some social and psychological pressures that may hinder their adaptation in society.

In this study, we found that air-conditioned sports activities play an important and effective role in achieving socialization among the disabled dynamically because they play an active and prominent role in building the individual's personality by developing his abilities

American Psychological Association (APA)

فيرم، الطيب. 2021. التنشئة الاجتماعية و دورها في قبول فئة ذوي الاحتياجات الخاصة لممارسة الأنشطة البدنية و الرياضية المكيفة. مجلة تفوق في علوم و تقنيات النشاطات البدنية و الرياضية،مج. 6، ع. 2، ص ص. 282-295.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1306267

Modern Language Association (MLA)

فيرم، الطيب. التنشئة الاجتماعية و دورها في قبول فئة ذوي الاحتياجات الخاصة لممارسة الأنشطة البدنية و الرياضية المكيفة. مجلة تفوق في علوم و تقنيات النشاطات البدنية و الرياضية مج. 6، ع. 2 (2021)، ص ص. 282-295.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1306267

American Medical Association (AMA)

فيرم، الطيب. التنشئة الاجتماعية و دورها في قبول فئة ذوي الاحتياجات الخاصة لممارسة الأنشطة البدنية و الرياضية المكيفة. مجلة تفوق في علوم و تقنيات النشاطات البدنية و الرياضية. 2021. مج. 6، ع. 2، ص ص. 282-295.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1306267

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

-

Record ID

BIM-1306267