تمويل الاستثمارات السياحية في الجزائر : ولاية البليدة نموذجا

Other Title(s)

Financing tourism investments in Algeria : Blida State as a model

Joint Authors

يدو، محمد
دراعي، أمال

Source

مجلة دراسات في الاقتصاد و إدارة الأعمال

Issue

Vol. 4, Issue 1 (30 Jun. 2021), pp.147-162, 16 p.

Publisher

University Larbi Tebssi

Publication Date

2021-06-30

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

16

Main Subjects

Economy and Commerce

Topics

Abstract AR

تهدف هذه الورقة البحثية إلى تسليط الضوء على أهمية تمويل الاستثمارات السياحية التي من الممكن أن تجعل من القطاع السياحي قطاعا استراتيجيا و هاما في تحقيق التنمية الاقتصادية المستدامة في البلاد، و هذا من خلال إبراز المقومات السياحية الهائلة التي تمتلكها الدولة الجزائرية بصفة عامة وبولاية البليدة على وجه الخصوص، غير أنه لا يمكن النهوض بهذا القطاع إلا من خلال توفير التمويل الملائم للمشاريع السياحية.

ولتوضيح ذلك تم إتباع المنهج الوصفي التحليلي في عرض المفاهيم حيث تم التوصل إلى نتائج خلصت في جلها إلى أنه: يعد التمويل السياحي كشرط أساسي لرفع تحديات المشاريع السياحية بولاية البليدة، و للقطاع السياحي دور أساسي في تحقيق التنمية الاقتصادية المستدامة.

كلمات مفتاحية: استثمارات سياحية، تمويل، تمويل الاستثمارات السياحية، مصادر تمويل الاستثمارات السياحية.

تصنيف

Abstract EN

JEL: Z33This research paper aims to highlight the importance of financing tourism investments, which can make the tourism sector a strategic sector and an important one in achieving sustainable economic development in the country, by highlighting the huge tourist resources that the Algerian state has in general and the state of Blida in particular.

However, this sector can only be promoted through the provision of adequate financing for tourism projects.

To illustrate this, the analytical descriptive approach was followed in the presentation of concepts, where findings were reached that: -Tourism finance is a prerequisite for the meeting the challenges of tourism projects in the state of Blida.

The Tourism sector plays a key role in achieving sustainable economic development.

American Psychological Association (APA)

دراعي، أمال ويدو، محمد. 2021. تمويل الاستثمارات السياحية في الجزائر : ولاية البليدة نموذجا. مجلة دراسات في الاقتصاد و إدارة الأعمال،مج. 4، ع. 1، ص ص. 147-162.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1308548

Modern Language Association (MLA)

دراعي، أمال ويدو، محمد. تمويل الاستثمارات السياحية في الجزائر : ولاية البليدة نموذجا. مجلة دراسات في الاقتصاد و إدارة الأعمال مج. 4، ع. 1 (2021)، ص ص. 147-162.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1308548

American Medical Association (AMA)

دراعي، أمال ويدو، محمد. تمويل الاستثمارات السياحية في الجزائر : ولاية البليدة نموذجا. مجلة دراسات في الاقتصاد و إدارة الأعمال. 2021. مج. 4، ع. 1، ص ص. 147-162.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1308548

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

-

Record ID

BIM-1308548