"شخصية سيبتيموس سيفيروس من خلال كتاب ديون كاسيوس

Other Title(s)

The character of Septimius Severus through the book of Cassius's Dione

Joint Authors

التجاني، مياطة
محمد تومي

Source

مجلة قبس للدراسات الإنسانية و الاجتماعية

Issue

Vol. 5, Issue 2 (31 Dec. 2021), pp.39-67, 29 p.

Publisher

University of Echahid Hamma Lakhdar-el-Oued

Publication Date

2021-12-31

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

29

Main Subjects

Literature

Topics

Abstract AR

معروف لدى المختصين في التاريخ القديم أن عائلة سيفيروس، أو بالأدق سواروس (severus)، هي عائلة من أصول مغربية، من مدينة لبدة (Leptis Magna) بإقليم طرابلس و لوكيوس سيبتيموس سواروس هو من أسس هذه الأسرة، قد ولد في هذه المدينة في الحادي عشرمن شهر أبريل سنة 146 م حسب ما يذكر المؤرخ ديون كايوس ينحدر لوكيوس سيبتيموس من عائلة غريقة، تنتمي إلى طبقة الفرسان، تحصلت على حق المواطنة الرومانية، بفضل الخدمات العسكرية التي قدمتها للامبراطورية الرومانية، فمن هو سبتيموس سيفيروس؟ و ما هي أهم إنجازاته بعد اعتلائه عرش الامبراطورية الرومانية على كلا الصعيدين السياسي و العسكري؟

Abstract EN

It's known to specialists in ancient history that the family of « severus » is a family of Maghreb origins, from the city of Leptis Magna in the province of Tripoli.

Lucius Septimus Sereus? ? , founder of this family, was born in this city on April 11, 146 AD, as mentioned Historian Dion Cassius.

Lucius Septimius comes from an ancient family belonging to the knights class that obtained the right of Roman citizenship, thanks to the military services, it provided to the Roman Empire.

Who is septimius severus? and what are his most important achievements as Emperor of Rome in the political and military levels?

American Psychological Association (APA)

محمد تومي والتجاني، مياطة. 2021. "شخصية سيبتيموس سيفيروس من خلال كتاب ديون كاسيوس. مجلة قبس للدراسات الإنسانية و الاجتماعية،مج. 5، ع. 2، ص ص. 39-67.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1312731

Modern Language Association (MLA)

محمد تومي والتجاني، مياطة. "شخصية سيبتيموس سيفيروس من خلال كتاب ديون كاسيوس. مجلة قبس للدراسات الإنسانية و الاجتماعية مج. 5، ع. 2 (2021)، ص ص. 39-67.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1312731

American Medical Association (AMA)

محمد تومي والتجاني، مياطة. "شخصية سيبتيموس سيفيروس من خلال كتاب ديون كاسيوس. مجلة قبس للدراسات الإنسانية و الاجتماعية. 2021. مج. 5، ع. 2، ص ص. 39-67.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1312731

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

-

Record ID

BIM-1312731