التأثير الاجتماعي لفيروس كوفيد 19 على الفئات الهشة في المجتمع الجزائري: (دراسة ميدانية على عينة من المصابين بالأمراض المزمنة)‎

Other Title(s)

The social impact of covid 19 virus on vulnerable groups in the Algerian society: a field study on a sample of people with chronic diseases

Joint Authors

بوخلخال، علي
تهامي، محمد

Source

مجلة الرسالة للدراسات و البحوث الإنسانية

Issue

Vol. 7, Issue 2 (30 Apr. 2022), pp.715-728, 14 p.

Publisher

Université Larbi Tébessi-Tébessa Faculté des Sciences Humaines et Sociales

Publication Date

2022-04-30

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

14

Main Subjects

Economics & Business Administration (Multidisciplinary)

Topics

Abstract AR

نسعى من خلال دراستنا إلى الكشف عن التأثيرات الاجتماعية التي خلفها فيروس كوفيد 19 على الفئات الهشة، ووقع اختيارنا على فئة المصابين بالأمراض المزمنة باعتبارهم يصنفون ضمن الفئات الهشة في المجتمع الجزائري نظرا لما تحتاجه من رعاية و اهتمام على مستويات عديدة (نفسية و اجتماعية و صحية و غيرها)، من هذا المنطلق تهدف دراستنا إلى: - الكشف عن تأثير فيروس كوفيد 19 على المصابين بالأمراض المزمنة من خلال متغير العزلة الاجتماعية.

- الكشف عن تأثير فيروس كوفيد 19 على المصابين بالأمراض المزمنة من خلال متغير الرعاية الاجتماعية و الخوف من الاصابة

Abstract EN

Through our study, we seek to reveal the social impacts of the Covid-19 virus on vulnerable groups.

We chose the category of people with chronic diseases as they are classified among the vulnerable groups in Algerian society due to their need for care and attention at many levels (psychological, social, health, etc.

).

With this in mind, our study aims to: - reveal the impact of the Covid-19 virus on people with chronic diseases through the social isolation variable.

- reveal the impact of the Covid-19 virus on people with chronic diseases through the social care variable and the fear of infection.

American Psychological Association (APA)

بوخلخال، علي وتهامي، محمد. 2022. التأثير الاجتماعي لفيروس كوفيد 19 على الفئات الهشة في المجتمع الجزائري: (دراسة ميدانية على عينة من المصابين بالأمراض المزمنة). مجلة الرسالة للدراسات و البحوث الإنسانية،مج. 7، ع. 2، ص ص. 715-728.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1381725

Modern Language Association (MLA)

بوخلخال، علي وتهامي، محمد. التأثير الاجتماعي لفيروس كوفيد 19 على الفئات الهشة في المجتمع الجزائري: (دراسة ميدانية على عينة من المصابين بالأمراض المزمنة). مجلة الرسالة للدراسات و البحوث الإنسانية مج. 7، ع. 2 (نيسان 2022)، ص ص. 715-728.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1381725

American Medical Association (AMA)

بوخلخال، علي وتهامي، محمد. التأثير الاجتماعي لفيروس كوفيد 19 على الفئات الهشة في المجتمع الجزائري: (دراسة ميدانية على عينة من المصابين بالأمراض المزمنة). مجلة الرسالة للدراسات و البحوث الإنسانية. 2022. مج. 7، ع. 2، ص ص. 715-728.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1381725

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

-

Record ID

BIM-1381725