مدى قدرة المراجع الجزائري على المراجعة في ظل بيئة التجارة الإلكترونية : دراسة ميدانية لعينة من المراجعين الجزائريين

Other Title(s)

The Algerian auditor facing the challenges of e-commerce : practical study on a sample of Algerian auditors

Joint Authors

الدينوري، سالمي محمد
عيدة، أنور

Source

رؤى اقتصادية

Issue

Vol. 12, Issue 1 (30 Jun. 2022), pp.148-167, 20 p.

Publisher

University of Eloued Faculty of Economics Commercial and Management Sciences

Publication Date

2022-06-30

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

20

Main Subjects

Accounting

Topics

Abstract AR

تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مدى قدرة المراجع الجزائري على أداء مهامه في ظل التجارة الإلكترونية، و تبيان مشاكل المراجعة في ظل هذه البيئة الحديثة بغية المساهمة في تحسين خدمات مكاتب المراجعة بالجزائر، و هذا من خلال دراسة تحليلية للآراء عينة من المراجعين الجزائريين، و أجريت باستخدام استبيان تم تصميمه بالاعتماد على الدراسات السابقة و الدراسة النظرية.

و قد خلصت هذه الدراسة إلى أن المراجع بالجزائر و فريقه لهم الكفاءة العلمية و العملية التي تسمح لهم بمراجعة مؤسسات تستخدم التجارة الإلكترونية إلا أنه على الرغم من ذلك يوجد أمام المراجع بالجزائر مشاكل أثناء مراجعة حسابات المؤسسات المستخدمة للتجارة الإلكترونية.

Abstract EN

This study aims to describe the capacity of the Algerian auditor to conduct his functions face of the complexities of E-commerce and to clarify the problems caused by this new reality.

it is seeking to contribute to the development of audit bureau services in Algeria.

this article is analytical research of the opinions of a sample of Algerian auditors, collected from a survey focusing on previous studies.

the results of this study argue that, considering the problems caused by this sector, the Algerian auditor and his team have scientific and professional capabilities to practice their profession with E-commerce companies.

American Psychological Association (APA)

عيدة، أنور والدينوري، سالمي محمد. 2022. مدى قدرة المراجع الجزائري على المراجعة في ظل بيئة التجارة الإلكترونية : دراسة ميدانية لعينة من المراجعين الجزائريين. رؤى اقتصادية،مج. 12، ع. 1، ص ص. 148-167.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1424126

Modern Language Association (MLA)

عيدة، أنور والدينوري، سالمي محمد. مدى قدرة المراجع الجزائري على المراجعة في ظل بيئة التجارة الإلكترونية : دراسة ميدانية لعينة من المراجعين الجزائريين. رؤى اقتصادية مج. 12، ع. 1 (حزيران 2022)، ص ص. 148-167.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1424126

American Medical Association (AMA)

عيدة، أنور والدينوري، سالمي محمد. مدى قدرة المراجع الجزائري على المراجعة في ظل بيئة التجارة الإلكترونية : دراسة ميدانية لعينة من المراجعين الجزائريين. رؤى اقتصادية. 2022. مج. 12، ع. 1، ص ص. 148-167.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1424126

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

يتضمن ملاحق : ص. 164-167

Record ID

BIM-1424126