دور العلاقات العامة في تحسين سيرورة المؤسسة الجزائرية الاقتصادية : دراسة ميدانية بالمؤسسة الوطنية لخدمات الآبار "ENSP" بحاسي مسعود ورقلة

Other Title(s)

The role of public relations in improving the functioning of the Algerian economic enterprise : a field study at the national company of well services "ENSP" in Hassi Messaoud, Ouargla

Joint Authors

ابن داود، العربي
قودة، عزيز

Source

المجلة الجزائرية للأبحاث و الدراسات

Issue

Vol. 5, Issue 4 (31 Oct. 2022), pp.98-108, 11 p.

Publisher

University of Mohammed Seddik Ben Yaha

Publication Date

2022-10-31

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

11

Main Subjects

Public Relations and Advertising

Topics

Abstract AR

تناول في هذا المقال موضوع العلاقات العامة و دورها في تحسين سير المؤسسة الاقتصادية الجزائرية، حيث تلعب العلاقات العامة دورا بارزا من خلال وضع لمساتها في المؤسسة مهما اختلف نوعها أو حجمها، و على وجه الخصوص في المؤسسة محل الدراسة، و ذلك من خلال جملة من الوظائف التي تقوم بها هذه الإدارة أو الجهاز على غرار باقي الإدارات الأخرى المتواجدة في المؤسسة في تحسين سير المؤسسة الاقتصادية.

و نظرا للأهمية البالغة التي يكتسبها وجود جهاز للعلاقات العامة في المؤسسة الاقتصادية الوطنية لخدمات الآبار، فقد تم القيام بدراسة نظرية ميدانية من خلال طرح مجموعة من التساؤلات للإجابة عليها ميدانيا من أجل معرفة الدور الذي تؤديه العلاقات العامة في تحسين و سير المؤسسة الاقتصادية محل الدراسة.

Abstract EN

This article deals with the issue of public relations and its role in improving the functioning of the Algerian economic institution.

public relations play a leading role in affecting them in the institution, whatever their type or size, and in particular in the institution in question.

given the crucial importance of having a public relations apparatus within the national economic institution for well services, a theoretical field study was undertaken by asking a series of questions that must be answered in the field in order to determine the role of public relations in improving the functioning of the economic institution in question ..

American Psychological Association (APA)

ابن داود، العربي وقودة، عزيز. 2022. دور العلاقات العامة في تحسين سيرورة المؤسسة الجزائرية الاقتصادية : دراسة ميدانية بالمؤسسة الوطنية لخدمات الآبار "ENSP" بحاسي مسعود ورقلة. المجلة الجزائرية للأبحاث و الدراسات،مج. 5، ع. 4، ص ص. 98-108.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1470371

Modern Language Association (MLA)

ابن داود، العربي وقودة، عزيز. دور العلاقات العامة في تحسين سيرورة المؤسسة الجزائرية الاقتصادية : دراسة ميدانية بالمؤسسة الوطنية لخدمات الآبار "ENSP" بحاسي مسعود ورقلة. المجلة الجزائرية للأبحاث و الدراسات مج. 5، ع. 4 (تشرين الأول 2022)، ص ص. 98-108.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1470371

American Medical Association (AMA)

ابن داود، العربي وقودة، عزيز. دور العلاقات العامة في تحسين سيرورة المؤسسة الجزائرية الاقتصادية : دراسة ميدانية بالمؤسسة الوطنية لخدمات الآبار "ENSP" بحاسي مسعود ورقلة. المجلة الجزائرية للأبحاث و الدراسات. 2022. مج. 5، ع. 4، ص ص. 98-108.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1470371

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

يتضمن مراجع ببليوجرافية : ص. 108

Record ID

BIM-1470371