دور تكنولوجيا المعلومات في تحسين جودة المعلومات المحاسبية و انعكاساتها على التنمية الاقتصادية في العراق

Time cited in Arcif : 
2

Author

الجبوري، فؤاد عبد المحسن عبادة

Source

مجلة كلية الإدارة و الاقتصاد للدراسات الاقتصادية و الإدارية و المالية

Issue

Vol. 2014, Issue 10 (31 Mar. 2014), pp.94-117, 24 p.

Publisher

University of Babylon College of Administration and Economics

Publication Date

2014-03-31

Country of Publication

Iraq

No. of Pages

24

Main Subjects

Financial and Accounting Sciences

Topics

Abstract AR

يهدف هذا البحث إلى بيان تأثير تكنلوجيا المعلومات في الحصول على المعلومات المحاسبية ذات الجودة العالية لمساعدة الإدانة في اتخاذ القرارات العقلانية، إذ أن أكثر الوحدات الاقتصادية لم تولي اهتماما إلى استخدام المعلومات لإيجاد صيغ عمل مبتكرة بالشكل الذي يصل على تقديم المعلومات اللازمة لاتخاذ القرارات المناسبة لتقويم عملتها.

استخدم البحث الاستبانة كأداة رئيسة لجمع البيانات اللازمة فضلا عن استخدام عدد من المؤشرات الإحصائية في اختبار الفرضيات، تمثلت في الوسط الحسابي و الانحراف المعياري و اختبارات F و البيان أم المتغير المستقل عن المتغير المعتمد.

و قد خلص البحث إلى عدة توصيات ض شأنها تعزيز استخدام تكنلوجيا المعلومات بالشكل الذي يؤدي إلى توافر بمعلومات محاسبية ذات خصائص نوعية عالية و مؤثرة في اتخاذ القرارات.

Abstract EN

This research aims to investigate the effect of the information's technology to get about Accounting Information possessor of high quality for assisting the management in rational decisions because the more then not taking care of creation action forms original to presentation the information corollary to suitable decisions to rectification performance.

The research used question air as main instrument to collect data as well as personal interview.

Some statistical indicators were used in selecting hypothesis represented in mathematical medium standard deviation, and collaboration to explain the influence of future change in the variable, and already the research to reach to issue of recommendations to be consolidate used information's technology to having the information corollary to suitable decisions to rectification performance.

American Psychological Association (APA)

الجبوري، فؤاد عبد المحسن عبادة. 2014. دور تكنولوجيا المعلومات في تحسين جودة المعلومات المحاسبية و انعكاساتها على التنمية الاقتصادية في العراق. مجلة كلية الإدارة و الاقتصاد للدراسات الاقتصادية و الإدارية و المالية،مج. 2014، ع. 10، ص ص. 94-117.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-542446

Modern Language Association (MLA)

الجبوري، فؤاد عبد المحسن عبادة. دور تكنولوجيا المعلومات في تحسين جودة المعلومات المحاسبية و انعكاساتها على التنمية الاقتصادية في العراق. مجلة كلية الإدارة و الاقتصاد للدراسات الاقتصادية و الإدارية و المالية ع. 10 (2014)، ص ص. 94-117.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-542446

American Medical Association (AMA)

الجبوري، فؤاد عبد المحسن عبادة. دور تكنولوجيا المعلومات في تحسين جودة المعلومات المحاسبية و انعكاساتها على التنمية الاقتصادية في العراق. مجلة كلية الإدارة و الاقتصاد للدراسات الاقتصادية و الإدارية و المالية. 2014. مج. 2014، ع. 10، ص ص. 94-117.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-542446

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

يتضمن هوامش.

Record ID

BIM-542446