تأثير كفاءة التنظيم لإدارة اللوجستك المركزية في توفير التكاليف في قطاع الإسكان

Author

مرجان، مجبل رفيق

Source

مجلة كلية الإدارة و الاقتصاد للدراسات الاقتصادية و الإدارية و المالية

Issue

Vol. 2014, Issue 13 (31 Dec. 2014), pp.36-60, 25 p.

Publisher

University of Babylon College of Administration and Economics

Publication Date

2014-12-31

Country of Publication

Iraq

No. of Pages

25

Main Subjects

Economy and Commerce

Topics

Abstract AR

ما زالت النظرة إلى وظيفة أداره اللوجستيك تقليدية و نمطية في اغلب المنظمات في العراق في حين أن هذه الإدارة أصبحت على درجة كبيرة من الأهمية و تطورت خلال السنوات الماضية و أصبحت كثير من الأنشطة و الفعاليات تعمل في ظل إدارة واحدة هي إدارة اللوجستيك التي تميزت في مجالات عملها من خلال توفير التكاليف و التعامل بشفافية في عرض الكلف و ذلك لإعطاء تصور واضح و مبسط لشركات المقاولات و البنائين و خاصة في مشاريع الإسكان فضلا عن كونها عنصرا أساسيا في عملية تحسين مستوى أرباح الشركات و الأداء التنافسي و في ضوء ما تقدم سعى الباحث إلى دراسة تأثير كفاءة التنظيم لإدارة اللوجستيك المركزية في توفير التكاليف في قطاع الإسكان للوصول إلى استنتاجات و توصيات بهذا الخصوص.

Abstract EN

Vision towards logistic management still conventional and typical at majority of organization in Iraq, while on the contrary this management become more important and developed within last years, large dumber of Activities becomes working under one unified Management which is logistic Management, distinguished by Effective-cost to deal in Transparency in presenting expenses in order to offer clear and simple concept of contracts companies and constructed especially in housing projects, furthermore Logistic Management represents major element to improve process of Companies profits level and competitive performance, based upon the above, researcher attempt to (effect of organized efficiency of Central Logistic Management on Effective-cost in housing sector) to reach conclusions and recommendations about this regard.

American Psychological Association (APA)

مرجان، مجبل رفيق. 2014. تأثير كفاءة التنظيم لإدارة اللوجستك المركزية في توفير التكاليف في قطاع الإسكان. مجلة كلية الإدارة و الاقتصاد للدراسات الاقتصادية و الإدارية و المالية،مج. 2014، ع. 13، ص ص. 36-60.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-542575

Modern Language Association (MLA)

مرجان، مجبل رفيق. تأثير كفاءة التنظيم لإدارة اللوجستك المركزية في توفير التكاليف في قطاع الإسكان. مجلة كلية الإدارة و الاقتصاد للدراسات الاقتصادية و الإدارية و المالية ع. 13 (2014)، ص ص. 36-60.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-542575

American Medical Association (AMA)

مرجان، مجبل رفيق. تأثير كفاءة التنظيم لإدارة اللوجستك المركزية في توفير التكاليف في قطاع الإسكان. مجلة كلية الإدارة و الاقتصاد للدراسات الاقتصادية و الإدارية و المالية. 2014. مج. 2014، ع. 13، ص ص. 36-60.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-542575

Data Type

Journal Articles

Language

Arabic

Notes

يتضمن مراجع ببليوجرافية : ص. 59-60

Record ID

BIM-542575