Impact de la baisse des prix de pétrole sur l'économie des pays producteurs (cas de l'algérie)‎ et les pays importateurs (cas de la france)‎

Other Title(s)

Impact of falling oil prices on the economy of producing countries (case of Algeria)‎ and importing countries (case of France)‎

Joint Authors

Draoui, Asmahan
Mihur, Ahmad

Source

Revue nour des études économiques

Issue

Vol. 5, Issue 2 (31 Dec. 2019), pp.184-203, 20 p.

Publisher

University Center Nour Bachir El-Bayadh

Publication Date

2019-12-31

Country of Publication

Algeria

No. of Pages

20

Main Topic

Economy

Topics

Abstract EN

The oil market has been characterized for a few years by a sharp drop in prices, in complete disharmony with the price levels observed in previous years, due to several factors including the imbalance between supply and demand and others.

This article focuses on the negative and positive effects of falling oil prices on Algeria's economy as a producing country and on the economy of France as an importing country for these materials, especially as oil represents the most important source of energy in the world.

The objective of this study is to know the causes of this fall in prices, the reforms that have been made and the solutions that are proposed to emerge from this crisis and in order to ensure economic growth in Algeria, and also the recommendations proposed for France to deal with possible price increases.

Abstract FRE

Le marché pétrolier est caractérisé depuis quelques années, par une baisse brutale des prix, en rupture totale avec les niveaux de prix observés lors des années précédentes, à cause de plusieurs facteurs notamment le déséquilibre entre l'offre et la demande et d'autres.

Cet article porte sur les effets négatifs et positifs de la chute des prix de pétrole sur l'économie de l'Algérie en tant que pays producteur et sur l'économie de la France en tant que pays importateur de ces matières, surtout que le pétrole représente la source d'énergie la plus importante dans le monde.

L'objectif de cette étude est de savoir les causes de cette chute des prix, les réformes, qui ont été réalisé et les solutions qui sont proposées pour sortir de cette crise et dans le but d'assurer une croissance économique en Algérie, et aussi les recommandations proposées pour la France, pour faire face aux éventuels hausses des prix

American Psychological Association (APA)

Draoui, Asmahan& Mihur, Ahmad. 2019. Impact de la baisse des prix de pétrole sur l'économie des pays producteurs (cas de l'algérie) et les pays importateurs (cas de la france). Revue nour des études économiques،Vol. 5, no. 2, pp.184-203.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1017899

Modern Language Association (MLA)

Draoui, Asmahan& Mihur, Ahmad. Impact de la baisse des prix de pétrole sur l'économie des pays producteurs (cas de l'algérie) et les pays importateurs (cas de la france). Revue nour des études économiques Vol. 5, no. 2 (Dec. 2019), pp.184-203.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1017899

American Medical Association (AMA)

Draoui, Asmahan& Mihur, Ahmad. Impact de la baisse des prix de pétrole sur l'économie des pays producteurs (cas de l'algérie) et les pays importateurs (cas de la france). Revue nour des études économiques. 2019. Vol. 5, no. 2, pp.184-203.
https://search.emarefa.net/detail/BIM-1017899

Data Type

Journal Articles

Language

French

Notes

Includes bibliographical references : p. 200-203

Record ID

BIM-1017899